Retourneren & Ruilen

Procedure en afspraken om goederen om te ruilen of retour te nemen

 

1.   Foutieve levering

Hoewel we steeds uw bestelling met zorg klaarzetten voor verzending zijn vergissingen nooit uitgesloten. 

Indien u een artikel niet of een foutief artikel hebt ontvangen en het was niet mogelijk om dit bij aflevering te melden. Dan dient u een e-mail te sturen naar orders@lab9.be met vermelding van uw leveringsbon/ordernummer en het ontbrekende of foutief geleverde artikelnummer (of omschrijving). 

Onze administratie neemt dan meteen contact op met u na verificatie in ons magazijn.  We ondernemen dan meteen de nodige stappen voor een nieuwe levering of omruiling uiteraard zonder kosten.  Deze klachten dienen we binnen de 2 werkdagen na levering te ontvangen. 

2.   Vergissing van de klant

U bestelt per abuis een foutief artikel?

Indien het artikel nog niet werd geleverd kan u ons dit melden en doen we indien nog mogelijk het nodige om dit te corrigeren. 

Indien uw bestelling reeds onderweg is of u reeds werd aangeleverd kan u dit artikel binnen de 30 dagen naar ons retour sturen.  We crediteren dit artikel zonder kosten (*).

 (*) uitgezonderd bestelartikelen, artikelen op maat, op=op artikelen en inkten waar de vervaldatum minder dan 6 maanden bedraagt.

Opgepast: het artikel dient in gesloten en ongeschonden originele verpakking te zitten en de eventuele verzendkosten zijn ten uwe laste.

 

U wenst een artikel te retourneren 30 dagen na aankoop?  Dat is mogelijk (*), indien het artikel in gesloten en ongeschonden originele verpakking zit en wat inkt betreft zich nog 6 maanden binnen de vervaldatum bevindt.  We zijn genoodzaakt hiervoor een kost van 25% van uw aankoopwaarde aan te rekenen.  Eventuele verzendkosten zijn ten uwe laste.

(*) uitgezonderd bestelartikelen, artikelen op maat, op=op artikelen en inkten waar de vervaldatum minder dan 6 maanden bedraagt.  Aanbod bepekt tot 12 maanden na oorspronkelijke aankoop.

 

3.   Transportschade

Indien uw goederen bij u aankomen met transportschade dient u dit meteen te melden aan de transporteur en onze backoffice (binnen 24u).  U kan ons dit melden via orders@lab9.be   Eventueel met enkele foto’s van de verpakking zodat we de schade kunnen inschatten.  Onze diensten nemen vervolgens contact met u om u zo snel mogelijk een omruiling voor te stellen. 

4.   Defect aan het product

Wij werken steeds met originele producten en onze producten hebben een garantie op kwaliteit.  Desondanks is een productiefout echter nooit uitgesloten.  Indien u een artikel bij ons hebt aangekocht en u kwaliteitsproblemen vaststelt kan u ons contacteren (orders@lab9.be) waarop we de claim meteen openen bij de fabrikant en u zonder extra kosten een omruiling kunnen voorstellen. 

U dient echter steeds dit product bij te houden totdat we deze ophalen voor kwaliteitscontrole.  (bv: cartridge met lekkende of defecte chip, papier met coating problemen)  Het kan zijn dat onze medewerker u het batch nummer vraagt en eventueel een foto van het kwaliteitsprobleem. 

5.   Retour om commerciële reden

Indien u als klant een nieuwe printer aankoopt kan het gebeuren dat u nog een voorraad toners/ cartridges van uw oude printer in huis hebt.  U kan dit steeds melden aan de vertegenwoordiger.  Indien deze goederen voor ons nog verkoopbaar zijn zullen we u een overnameprijs voorstellen.  (*)

(*) uitgezonderd bestelartikelen, artikelen op maat, op=op artikelen en inkten waar de vervaldatum minder dan 6 maanden bedraagt.

 

6.   Uitzonderingen en kosten

Goederen worden zonder kosten opgehaald voor punten 1, 3 & 4.  Transportkosten voor goederen die de klant wenst te retourneren conform punt 2 en 5 zijn ten eigen laste.  Om deze kosten te vermijden kan u indien mogelijk deze goederen meegeven met een vertegenwoordiger of indien een nieuwe bestelling met onze eigen chauffeurs wordt geleverd kan u deze met hen retour geven.

Defecte goederen worden pas na acceptatie van de claim gecrediteerd of omgeruild.  Uitgezonderd zijn de eventuele transportkosten van de oorspronkelijke bestelling of extra servicekosten zoals een levering met koerier direct. 

Artikelen met vermelding bestelartikel (bv een niet courant onderdeel van een zeer specifieke printer) worden in de regel (punt 2 & 5) niet retour genomen.

Artikelen op maat besteld (bv rollen papier op maat versneden) kunnen we eveneens niet terug op voorraad nemen. 

Uitzonderingen zijn enkel mogelijk na overleg tussen uw vertegenwoordiger en de aankoopdienst.

 

 

>>Terug